Smog bilboardov predvolebnej kampane sa už šíri

Autor: Rastislav Blaško | 14.9.2013 o 15:14 | Karma článku: 3,23 | Prečítané:  328x

Oficiálna volebná kampaň sa ešte nezačala, ale Bratislavu a priľahlé okresy už atakujú bilboardy kandidátov na predsedu Bratislavského samosprávneho kraja.  V čom sa líši táto vlna bilboardových kampaní od tej, ktorá sa privalí 17 dní pred voľbami? Zatiaľ sa len promujú mená a tváre bez toho, že by hovorili k voličom – voľte ma, mám to a to číslo na kandidátnej listine.

Keďže som sa aj svojimi bilboardami pridal k tejto prvej vlne kampaní, nemám právo kritizovať kandidujúcich súperov, že už spustili bilboardové kampane. Preto sa pokúsim z kritickej a sebakritickej pozície zhodnotiť prvú vlnu kampane.

Tak poďme na to. Neuvádzam kandidátov podľa abecedy, ako budú na kandidátnej listine, lebo by som sa musel uviesť ako prvý a vyznievalo by to ako samochvála. Preto chcem byť objektívny, ako sa len dá.

Pavol Frešo. Kandiduje za pravicovú koalíciu. Podklad bilboardu má biely. V ľavej časti má slogan NÁŠ ŽUPAN, pod ním svoje meno, v pravej jeho fotka. V dolnej časti sú logá politických strán, ktoré ho podporujú. Odkaz vyznieva, že to je župan dole uvedených politických strán a nie župan občanov Bratislavského kraja. Bilboardy doteraz nepotreboval, lebo využíval možnosti dostávať sa do médií z pozícií úradujúceho župana, poslanca parlamentu a predsedu politickej strany. Zdá sa však, že kauzy jeho bašo-županovania, ktoré sa budú otvárať a na neho budú valiť nemusí ustáť, takže už si uvedomil, že potrebuje bilboardy.

Monika Flašíková Beňová. Kandiduje za vládnu stranu. Počas leta sa promovala na bilboardoch s bielym podkladom cez svoju knihu, ktorú skúpila a rozdávala s podpisom dôchodcom. Na obálke tejto knihy je jej fotografia, takej sexice, čo sa na ňu vôbec nepodobá. Teraz spustila novú oranžovú kampaň , na ktorej využíva citáty iných ľudí o nej samotnej. Chce tým vyvolať dojem, že ju všetci žerú, ale takúto barličku používať v kampani skôr upozorňuje na jej slabosť. Tou je fakt, že si nie je sama sebou istá, istá svojím posolstvom k voličom, preto potrebuje oslavné citáty na svoju osobu.

Daniel Krajcer. Kandiduje za samostatný mimoparlamentný pravicový subjekt. V lete sa predstavil v prvej masívnej vlne bilboardov a ústrednou témou bol jeho nos. V ďalšej jesennej vlne téma nosa pokračuje, len sa k nemu pridáva netesno zozadu predseda onoho politického subjektu. Ústrednou fotografiou je hrad Devín, čím chce evokovať, že hrady v kraji budú jeho doménou, akoby sa chcel stať hradným pánom. Až príliš šľachtické na môj vkus. Hrady mali svoj význam v stredoveku, dnes sú pamiatkami, ktoré nám pripomínajú históriu. Ale budúcnosť je v inom.

Pavol Paška. Kandiduje za mimoparlamentných národniarov.  Podklad má biely s modročervenou vlnovkou naspodu. Slogan: Architekt pozitívnej zmeny pre Bratislavský kraj. Táto vlna nasleduje po bilboardovej vlne, na ktorej sa predseda tejto strany prezentoval . Národniari museli presvedčiať Pašku, najmä ak ten robí celú kampaň zameranú na opätovné zvolenie do Európskeho parlamentu. Sám priznal, že odkedy bol zvolený do Europarlamentu, tak sa presťahoval aj s rodinou do Bruselu. A ak ho zvolia za župana, tak sa vráti späť.

Rastislav Blaško. Nezávislý kandidát. Z politického diania prakticky vypadol v roku 2003, kedy sa začal venovať vydávaniu regionálneho magazínu Kuriér pre Bratislavský kraj a neskôr oblasti duševného vlastníctva, pričom si rozširoval vzdelanie vo viacerých oblastiach. Bilboard má žlto-zelenej kombinácii, žltú ako slnko, zelenú ako tráva. Ústredný slogan bilboardu je „Som na strane práv občanov.“ Pod ním je celé meno so symbolom ochrannej známky ®.  V zelenom poli má varianty: „nezávislým županom“ a „krajským predsedom“.

Bilboardy patria k volebnej kampani. Bez nich ako keby ani kandidát neexistoval , pravdaže, sú aj iné mediálne nosiče. Päť kandidátov sa už teda pustilo do zápasu. Voliči rozhodnú. Ak vôbec prídu voliť.

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Dávajte pozor, kam šliapete. Oslobodzovanie Mosulu potrvá

Islamský štát nemá veľkú šancu ubrániť svoje najväčšie mesto. Zároveň nemá kam ujsť a civilistov berie ako rukojemníkov.

EKONOMIKA

Rumuni aj Bulhari sú na tom s dôchodkami lepšie ako Slováci

Oveľa lepšie vyhliadky má Česko, Poľsko, Maďarsko, Rumunsko a Bulharsko.

KOMENTÁRE

Vojna proti Islamskému štátu už dávno nie je bojom o územie

Región bude krvácať dlhé roky.


Už ste čítali?