Za ochranné známky Repete si dnes môže Jakubec postaviť vilu

Autor: Rastislav Blaško | 15.9.2013 o 14:53 | (upravené 16.9.2013 o 14:44) Karma článku: 3,38 | Prečítané:  990x

Ochranné známky zohrávajú v obchode a podnikaní extrémne dôležitú úlohu. Stretávam sa s podnikateľmi, ktorí neinvestujú do registrácie ochrannej známky. Jedni argumentujú, že nepotrebujú ochrannú známku na názov firmy, lebo je pre nich podstatné, že majú svojich obchodných partnerov, ktorí ich poznajú ako osoby. Iní argumentujú, že registrácia ochrannej známky im nič neprinesie. Toto sú základné prístupy, ktoré v konečnom dôsledku blokujú expanziu podnikania. Po celom svete sú však úplne opačné prístupy, kde si uvedomujú, že ochranná známka je základná hodnota, ktorá má cenu nehmotného majetku, imidžu, ekonomického profitu a právnej ochrany.

Na pozadí súboja televízií o diváka som sa bližšie pozrel na značku REPETE. Pred dvadsiatimi rokmi priniesol  IVAN Krajíček na televíznu obrazovku reláciu REPETE. Sledovanosťou trhala rekordy a vyniesla tento druh tanečno-zábavnej hudby na výslnie. Po smrti Ivana Krajíčka sa viacerí umelci vydali cestou oprášenia repeťáckych hitov, ale so striedavými úspechmi. Pred desiatimi rokmi sa dostalo na scénu repeťáckych hitov mladé dvadsaťročné ucho, Martin Jakubec. Po oťukávaní sa s repertoárom Repete sa pustil do obnovy REPETE cez marketingovo-obchodné nástroje. Ako prvý pochopil, že značku REPETE môže zhodnotiť a ako producent iba vtedy, ak ju zaregistruje ako ochrannú známku. Na seba ako fyzickú osobu si zaregistroval viacero ochranných známok platných pre Slovenskú republiku. Medzi najdôležitejšie považujem tieto:  REPETE (č. 225953), REPETE (č. 232778), REPETE NÁVRATY (č. 226541)Repeťáci (č. 235599). Na svoju spoločnosť MAJA PRODUCTION si zaregistroval ochranné známky Návraty Repete Ivana Krajíčka (č. 229060). Produkovanie hudobných TV a rozhlasových relácií, piesní a CD, organizovanie estrádnych živých vystúpení pod touto značkou prináša jej majiteľovi pridanú hodnotu. Ak niekto vystupuje pod značkou REPETE, predpokladá sa vyšší záujem o takýto program ako aj vyššie príjmy, či už zo vstupného, predaných CD alebo vyrobených TV a rozhlasových programov. Pravdaže, do značky treba neustále investovať, točiť ju, inak zase môže prejsť do pasívnej polohy.

Pre zhodnotenie takejto značky, čo môže Martin Jakubec urobiť, je uvoľňovať ju v licencii. Ak by ju využíval iba on sám, nedokáže agregovať hodnotu týchto značiek. Rozumné je pre neho púšťať ochranné známky v licenciách za poplatky iným umelcom a výrobe programov. Dnes hodnotu týchto všetkých ochranných známok môžeme odhadnúť na 250 000 EUR. O ďalších päť rokov sa môže ich hodnota, ak ich bude umne manažovať, stúpnuť na 500 000 – 1 milión EUR.

Martin Jakubec je síce šoumen a jeho vyjadrenia môžu byť totálne uletené a bláznivé, ale je to aj obchodník, ktorého kroky majú zreteľný cieľ. Je samozrejmé, že vďaka svojim aktivitám má sympatizantov, ale aj neprajníkov.  To už je však daň za úspech, ktorý íní neodpúšťajú.

 

Na margo celej tejto repeťáckej kauzy chcem zdôrazniť, že ochranná známka ide ruka v ruke s podnikaním a na to by žiadny podnikateľ, či obchodík nemal zabúdať.

 

O ochranných známkach, o ich registrácii a využití sa možno viac dozvedieť TU.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Dávajte pozor, kam šliapete. Oslobodzovanie Mosulu potrvá

Islamský štát nemá veľkú šancu ubrániť svoje najväčšie mesto. Zároveň nemá kam ujsť a civilistov berie ako rukojemníkov.

EKONOMIKA

Rumuni aj Bulhari sú na tom s dôchodkami lepšie ako Slováci

Oveľa lepšie vyhliadky má Česko, Poľsko, Maďarsko, Rumunsko a Bulharsko.

KOMENTÁRE

Vojna proti Islamskému štátu už dávno nie je bojom o územie

Región bude krvácať dlhé roky.


Už ste čítali?