Smog bilboardov predvolebnej kampane sa už šíri

Autor: Rastislav Blaško | 14.9.2013 o 15:14 | Karma článku: 3,23 | Prečítané:  341x

Oficiálna volebná kampaň sa ešte nezačala, ale Bratislavu a priľahlé okresy už atakujú bilboardy kandidátov na predsedu Bratislavského samosprávneho kraja.  V čom sa líši táto vlna bilboardových kampaní od tej, ktorá sa privalí 17 dní pred voľbami? Zatiaľ sa len promujú mená a tváre bez toho, že by hovorili k voličom – voľte ma, mám to a to číslo na kandidátnej listine.

Keďže som sa aj svojimi bilboardami pridal k tejto prvej vlne kampaní, nemám právo kritizovať kandidujúcich súperov, že už spustili bilboardové kampane. Preto sa pokúsim z kritickej a sebakritickej pozície zhodnotiť prvú vlnu kampane.

Tak poďme na to. Neuvádzam kandidátov podľa abecedy, ako budú na kandidátnej listine, lebo by som sa musel uviesť ako prvý a vyznievalo by to ako samochvála. Preto chcem byť objektívny, ako sa len dá.

Pavol Frešo. Kandiduje za pravicovú koalíciu. Podklad bilboardu má biely. V ľavej časti má slogan NÁŠ ŽUPAN, pod ním svoje meno, v pravej jeho fotka. V dolnej časti sú logá politických strán, ktoré ho podporujú. Odkaz vyznieva, že to je župan dole uvedených politických strán a nie župan občanov Bratislavského kraja. Bilboardy doteraz nepotreboval, lebo využíval možnosti dostávať sa do médií z pozícií úradujúceho župana, poslanca parlamentu a predsedu politickej strany. Zdá sa však, že kauzy jeho bašo-županovania, ktoré sa budú otvárať a na neho budú valiť nemusí ustáť, takže už si uvedomil, že potrebuje bilboardy.

Monika Flašíková Beňová. Kandiduje za vládnu stranu. Počas leta sa promovala na bilboardoch s bielym podkladom cez svoju knihu, ktorú skúpila a rozdávala s podpisom dôchodcom. Na obálke tejto knihy je jej fotografia, takej sexice, čo sa na ňu vôbec nepodobá. Teraz spustila novú oranžovú kampaň , na ktorej využíva citáty iných ľudí o nej samotnej. Chce tým vyvolať dojem, že ju všetci žerú, ale takúto barličku používať v kampani skôr upozorňuje na jej slabosť. Tou je fakt, že si nie je sama sebou istá, istá svojím posolstvom k voličom, preto potrebuje oslavné citáty na svoju osobu.

Daniel Krajcer. Kandiduje za samostatný mimoparlamentný pravicový subjekt. V lete sa predstavil v prvej masívnej vlne bilboardov a ústrednou témou bol jeho nos. V ďalšej jesennej vlne téma nosa pokračuje, len sa k nemu pridáva netesno zozadu predseda onoho politického subjektu. Ústrednou fotografiou je hrad Devín, čím chce evokovať, že hrady v kraji budú jeho doménou, akoby sa chcel stať hradným pánom. Až príliš šľachtické na môj vkus. Hrady mali svoj význam v stredoveku, dnes sú pamiatkami, ktoré nám pripomínajú históriu. Ale budúcnosť je v inom.

Pavol Paška. Kandiduje za mimoparlamentných národniarov.  Podklad má biely s modročervenou vlnovkou naspodu. Slogan: Architekt pozitívnej zmeny pre Bratislavský kraj. Táto vlna nasleduje po bilboardovej vlne, na ktorej sa predseda tejto strany prezentoval . Národniari museli presvedčiať Pašku, najmä ak ten robí celú kampaň zameranú na opätovné zvolenie do Európskeho parlamentu. Sám priznal, že odkedy bol zvolený do Europarlamentu, tak sa presťahoval aj s rodinou do Bruselu. A ak ho zvolia za župana, tak sa vráti späť.

Rastislav Blaško. Nezávislý kandidát. Z politického diania prakticky vypadol v roku 2003, kedy sa začal venovať vydávaniu regionálneho magazínu Kuriér pre Bratislavský kraj a neskôr oblasti duševného vlastníctva, pričom si rozširoval vzdelanie vo viacerých oblastiach. Bilboard má žlto-zelenej kombinácii, žltú ako slnko, zelenú ako tráva. Ústredný slogan bilboardu je „Som na strane práv občanov.“ Pod ním je celé meno so symbolom ochrannej známky ®.  V zelenom poli má varianty: „nezávislým županom“ a „krajským predsedom“.

Bilboardy patria k volebnej kampani. Bez nich ako keby ani kandidát neexistoval , pravdaže, sú aj iné mediálne nosiče. Päť kandidátov sa už teda pustilo do zápasu. Voliči rozhodnú. Ak vôbec prídu voliť.

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Rezník z TASR by bol v RTVS pre poslancov schodnejší než Mika

Bývalá šéfka Markízy Zuzana Ťapáková sa po kauze Evka ako kandidátka na riaditeľku RTVS už nespomína.

KULTÚRA

Tajná služba si objednala vraždu. Na film Únos bolo treba odvahu

Politické trilery u nás nevznikajú.

ŠPORT

Spieva si Marleyho, dá si pivo. Ako Sagan trénoval v horách

Sagan sa pripravoval inak ako súperi.


Už ste čítali?